روزی روزگاری در میان مردم مرسوم بود که:مهریه را کی داده و کی گرفته استبعد از مدتی دیده شد که عده زیادی مهریه را میگیرند و طرف مقابل هم نمی‌تواند ندهد. در این دوره گفته می‌شد:مهریه را بگذار اجرا، سه سوت میندازنش زنداناما وضعیت این روزها کمی متفاوت هست؛ بعد از افزایش قیمت طلا و سکه و زیاد شدن زندانی‌های مهریه، قوه قضائیه تصمیم گرفته که شوهری که مهریه پرداخت نمی‌کند را زندانی نکند.

در نتیجه طرح دعوای مطالبه مهریه از طریق دادگاه سود زیادی برای خانم‌ها ندارد و فقط در صورت یافتن اموال زوج امکال وصول مهریه وجود دارد. در واقع حتی زمانی که زوج اقساط مهریه را پرداخت نکند، باز هم زندانی نمی‌شود؛ لذا توصیه ما به خانم‌ها این هست:

۱. تا اطلاع ثانوی پول خرج طرح دادخواست مطالبه مهریه نکنید و فقط به میزان اموال و دارایی زوج از طریق اجرای ثبت اقدام به توقیف اموال، ممنوع خروجی و توقیف حقوق نمائید.

۲. اگر قصد ازدواج دارید، مهریه خود را از اموال موجود زوج، مثل زمین، منزل مسی، خودرو و. قرار دهید تا با مشکلاتی مثل مستثنیات دین و . برخورد نکنید.

۳. در زمان ازدواج وکالت در طلاق یا به اصطلاح (حق طلاق) را بدون احتیاج به اثبات هر شرطی و بدون نیاز به بخشش تمام مهریه از شوهر بگیرید.

۴. می‌توانید در زمان ازدواج شرط کنید که اگر زوج اقدام به طلاق زوجه نماید ملزم هست تا ۲۰سال ماهیانه مبلغ معینی به عنوان نفقه طبق ماده ۷۶۸ق.م به زوجه مطلقه پرداخت کند. این امر مانعی هست برای شوهری که جهت فرار از پرداخت نفقه، زن را طلاق میدهد.

۵. در عقد نکاح حق تعیین مسکن و حق تعیین مکان زندگی را برای خود اخذ کنید؛ در این حالت بهانه‌هایی که جهت صدور حکمِ الزام به تمکین و نهایتاً محرومیت زوجه از دریافت نفقه هست را از زوج میگیرید.

مشاوره تلفنی با آقای وکیل شنبه تا سه شنبه 9 الی 13 و 17 الی 20

در صورت تمایل پس از انجام مشاوره هزینه آن را پرداخت نمایید: 32302629 - 32350997

09120181678

#آقای_وکیل #مهریه #طلاق


آقای وکیل مهریه ,پرداخت ,طلاق ,وکیل ,زوجه ,ازدواج ,آقای وکیل ,زمان ازدواج ,وصول مهریه ,مطالبه مهریه منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

دکتر غزل دکتر اسکندری کانال لینکیاب گروهای چت تلگرام انارفلزی بهزاد کلود دانلود دانلود آهنگ | دانلود فیلم مرجع تخصصی قیمت آهن آلات